Fleurametz Bielefeld week 4.

12 juni 2018

Beste lezers,

Week 4 is ook alweer afgelopen vandaar deze blog.

Afgelopen weekend ben ik in Duitsland gebleven, dit kwam omdat ik ook op Zaterdag moest werken. Deze week was de filiaal manager “Ralf Buschmann” terug van vakantie. Hij had voor zijn vakantie aangegeven dat wanneer hij terug was mij dingen over het controleren ging leren.

Op maandag hebben Ralf en ik de meeste tijd besteed aan het doorlopen van het controle proces. Hierbij is het de bedoeling dat je alle bloemen naloopt om te kijken hoe de kwaliteit is. Dit vind ik zelf erg leuk om te doen aangezien je nu echt met de producten bezig ben. Wanneer bijvoorbeeld een partij rozen niet aan de kwaliteit eisen voldoet worden deze afgeprijsd, meestal met zo’n 35 - 40%. Wanneer het product echt in een slechte staat is wordt het afgeschreven en weggegooid.

Op dinsdag hebben we vooral aandacht besteed aan de producten die nadat ze zijn afgeprijsd niet verkocht zijn en de kwaliteit dus nog verder is afgenomen. Er wordt dagelijks gekeken of ook de afgeprijsde artikelen nog goed zijn, wanneer deze niet aan de eisen voldoen worden deze apart verzameld en afgeschreven. Vervolgens worden ze: Of weg gegooid, of ze worden in een kortingshoek geplaatst, hier kunnen klanten deze producten met een extra 50% korting kopen.

Op woensdag heb ik samen met Ralf een aantal klanten bezocht, dit vond ik natuurlijk super want deze bezoeken kan ik gebruiken voor netwerkpunten. We hebben onder andere een vestiging van Landgard bezocht en daar met de filiaal manager gesproken. Ook zijn we naar een klein bedrijfje geweest die gespecialiseerd is in het lintjes maken voor overlijdens kransen.

Op donderdag hebben we een bedrijf bezocht die gespecialiseerd is in potterie. Ze hadden echt een enorm aanbod aan verschillende potten en vazen, ook hier hebben wij met de filiaalmanager gesproken. Ik vind deze bezoeken erg leuk en leerzaam aangezien ik hierdoor ook mijn Duitse netwerk kan verbreden. Later op de dag ben ik met Winnie mee geweest bestellingen afleveren.

Aan het eind van de middag ben ik op donderdag met de Mooij meegereden naar Nederland, en was het voor mij dus alweer weekend. Op zondag zal ik weer terug naar Duitsland rijden. De uren die ik eigenlijk op vrijdag moest werken heb ik verplaatst naar aanstaande zaterdag.

Tot volgende week!

IMG_4173 IMG_4206 IMG_4218 IMG_4226

1. Frans:
    12 juni 2018
    Du bist sehr gut besig! Hoe gaat het met het cultuur snuiven? Je werk lijkt me in ieder geval leuk en ze zijn denk ik wel blij met je als ik het zo lees. Duits netwerk bitt gerne in hollandisch inleveren, danke!
  2. Leonie:
    13 juni 2018
    Wat leuk Sander! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt in je bedrijf en dat je genoeg leert tijdens de bezoekjes aan andere bedrijven.

Veel plezier nog op je stage :)