Fleurametz Bielefeld week 3.

3 juni 2018

Week 3 Bielefeld

De 3e week van mijn stage in Bielefeld bij Fleurametz zit er alweer bijna op. Het was een leuke week vol variatie.

Na een leuk weekend thuis was het weer tijd om terug naar Bielefeld te gaan, ik ging net als de vorige keren met de Mooij mee. We reden zondags om 20:30 weg uit Rijnsburg. De rit duurt meestal zo’n 3,5 à 4 uur, maar we moesten in Duitsland nog even langs 3 klanten gaan om bloemen af te leveren. Eenmaal om 01:00 aangekomen te zijn in mijn appartement ging ik meteen naar bed, de wekker ging namelijk al om 4:45 dus dat betekend dat ik zo’n 3,45 uur kon slapen.

Toen ik maandag ochtend aankwam bij Fleurametz begon ik met het verkoop klaar maken van Hortensia’s dit houdt in dat je de bloemen even aansnijd en netjes verpakt in plastic.

IMG_4147

Dinsdag ging ik met Filippo mee. Filippo is een Italiaanse man die met een vrachtwagen langs diverse klanten rijdt. De klanten kijken dan in ze vrachtwagen en kopen wat ze op dat moment nodig hebben, eigenlijk een soort rijdende cash & carry.

Op woensdag ging ik met Willy mee, deze collega had ik nog nooit ontmoet omdat hij de weken hiervoor vakantie had. Willy brengt eigenlijk alle bestellingen rond in het busje (wat ik de weken hiervoor ook heb gedaan). Willy spreekt duidelijk en niet te snel Duits, dit vond ik erg fijn want op deze manier kon ik hem goed verstaan. Toen we klaar waren met het bezorgen van de bestellingen hebben we eventjes een lekker braadworst gehaald, dit hadden we wel verdiend!

Op donderdag was het een vrije dag hier in Duitsland. Ik weet alleen niet precies waarvoor ik had het later nog aan de Mooij gevraagd maar die wisten dat ook niet. Ik heb op die dag bij een restaurant geluncht en nog even door de stad gelopen, alleen helaas was alles dicht.

Op vrijdag heb ik eigenlijk niks speciaals gedaan, we moesten vooral veel schoonmaken omdat het bijna weekend was.

In het weekend had ik besloten om in Duitsland te blijven, leekt mij ook wel eens leuk. Ik heb op Zaterdag heel mijn appartement schoongemaakt en de was gedaan. In de middag ben ik nog even in de stad kleren wezen kopen. De zondag heb ik gebruikt om mijn schoolopdrachten te maken, altijd fijn als je daarin voor loopt.

Tot volgende week!

Corpus Christi (Sacramentsdag)
    Datum: donderdag 31 mei 2018
    Land / gebied: Wereld
    Religie: Christendom (Rooms-Katholicisme)
    Christendom 'Het lichaam van Christus'. Rooms-katholieken. Op de tiende dag na Pinksteren vieren rooms-katholieken de instelling van de eucharistie. Ze eten op deze dag brood en drinken wijn. Het brood verwijst naar Jezus' lichaam, de wijn naar het bloed dat Jezus offerde omwille van het heil van de mensen.
  2. Lysanne:
    6 juni 2018
    Hey sander
    gaave verhalen en leuk dat je een weekent daar zo bend geblefen.
    groetjes uit canada!!
  3. H. Bruggeman: